Door de coronapandemie is het fysiek vergaderen op het ogenblik niet mogelijk. Daarom is er nu onze rubriek coronaopdrachten bijgevoegd. Dit zijn maandlijkse opdrachten voor de leden en omvatten het maken van één foto over een bepaald onderwerp. De leden hebben drie weken tijd om de foto te bezorgen, waarna deze op het web wordt geplaatst met als aanduiding “Foto 1... Foto 2...” zonder naam vermelding. Nu is er een week tijd om over de foto’s commentaar op te sturen. Al deze opmerkingen worden dan samengevat en alle leden krijgen per mail deze samenvatting. Het is niet de bedoeling om kritiek naar voor te brengen, maar om sommige fouten te vermelden zodat hierop kan gelet worden bij de volgende opdracht. Er mag ook een voorkeur voor een of meerdere foto’s gegeven worden. Nu worden er de namen van de leden bij de foto’s gevoegd. Ook wordt nu de volgende opgracht opgegeven. Deze opdracht moet voor iedereen te doen zijn zonder speciale extra apparatuur of verre verplaatsingen te moeten doen. Het is geen wedstrijd, maar onze fototoestel mag ook niet in slaap vallen en moet dus gebruikt worden. Zelfs met de tegenwoordige smartphone kan aan deze opdracht meegedaan worden. Het is niet pixelkijken maar een mooie speciale creatieve foto binnen te brengen.

Albert

Philippe