Opdrachten

Dit zijn maandelijkse opdrachten voor de leden (begonnen tijdens corona) en omvatten het maken van één foto over een bepaald onderwerp. Het is geen opdracht om in al je foto’s te zoeken. De foto moet nieuw zijn en genomen vanaf de dag dat de opgave gegeven is. Nu is er tijd om commentaar te geven en te bespreken tijdens de vergadering. Het is niet de bedoeling om kritiek naar voor te brengen, maar om sommige fouten te vermelden zodat hierop kan gelet worden bij de volgende opdracht. Er mag ook een voorkeur voor een of meerdere foto’s gegeven worden. Nu worden ook de namen van de leden bij de foto’s gevoegd. Ook de volgende opdracht wordt opgegeven. Deze opdracht moet voor iedereen te doen zijn zonder speciale extra apparatuur of verre verplaatsingen te moeten doen. Het is geen wedstrijd, maar ons fototoestel mag ook niet in slaap vallen en moet dus gebruikt worden. Zelfs met de tegenwoordige smartphone kan aan deze opdracht meegedaan worden. Het is niet pixelkijken maar om een mooie speciale creatieve foto binnen brengen.

Albert